10 Aralık 2022 Cumartesi

BİRİ EVLİLİK Mİ DEDİ?




ESSELAMÜN ALEYKÜM VE RAHMETULLAH

Öncelikle söze evli değilim demek ile başlıyorum.  Evli olmayan yada evlilik yolunda olmayan birine göre dışarıdan görüşlerimi aktarmak istiyorum. Belki evli bir çok kişi bana sen evlen sonra konuşalım diyecek ama yine de çok rahatsız olduğum bazı durumları söylemek istiyorum. Belki farkında olmayan insanlar vardır da bu acizin yazısı vesile olur.

Konuya nereden başlasam diye düşünüyorum da vallahi neresinden tutsam elimde kalıyor.Eskiden insanlar erken evlenirlermiş. Günümüzde tabi buna çok karşı olan bir çok insan var biliyorum ama yine de eskiden öyleymiş işte. O insanlara baktığımda,günümüze taş gibi evlatlar yetiştirmişler. Biraz geriye bakarsak bunun böyle olduğunu yaşı benden büyük insanlar daha iyi göreceklerdir.
O zamanlar aza kanaat getirme gibi bir durum varmış yani ben öyle analiz ettim. Fakat şimdi farkında mısınız iki kişi evlilik kararı aldığı saniyeden itibaren borç bataklığı ile yüzleşiyorlar.
Tüm herşeyin en iyisi olmalı,her gün mü evleniyoruz canım,bir kere olsun tam olsun,benim diğerlerinden ne eksiğim var hem elalem ne der sonra...

Bu sözleri o kadar çok ama o kadar çok duyuyorum ki. Peygamber zamanında puta tapıyorlar  diye hepimiz illaki ayıplamış hatta bazen akıl sır erdirememişizdir.
Fakat bakıldığı zaman bizimde taptığımız bi elalem ne der putu var.
Hiç kusuruma bakmayın maalesef öyle. Bana kıza bilirsiniz fakat attığımız her adımda elalem ne der diye yaşamıyor muyuz? Neyse...
Hadi gelin bakalım şimdi: iki kişi evlenecek Aileler tanışıyor vs. Söz oluyor olmasına ama ona da özel organizasyon gerekiyor eğer olmazsa olmaz,eskiden yoktu yani en azından söz için gerekli bişey yoktu ama şimdi hiç değilse bi arka plan şart.
Nişan,kına,düğün ve tabi ki hepsi için özel kıyafet ve tabi ki olmazsa olmaz kuaför zorunluluğu var.Bakın kardeşler böyle yazıyorum diye geri kafalı değilim,ben karşı olduğum için değil sadece birazdan yazacağım şeylere göre bunları söylüyorum. Bunların hepsi zaten dünya para.
Daha sonra en güzel mobilyalar alınmalı,sonuçta bir kere evleniyoruz.
Paramız zaten yetmeyecek biz bunu biliyoruz ama yine de en güzeli olmalı... nasıl olsa kredi çeker yavaş yavaş öderiz öyle değil mi!
Buraya güvenilerek atılan adımların sonrasında siz ne huzur bekleyin ne de mutluluk.
Kredi çekmek faiz ödemek bizzat Allah ve Rasulüne savaş açmaktır.
Helal bir işe haram bulaşırsa orada Allahın rahmetini arama hiç boşuna.
Şeytan ne güzel oyalıyor değil mi? ne de güzel kandırıyor bizleri. Evlenen kişi imanının yarısını kurtarmıştır diye müjdeledi Efendimiz. Peki sormak istiyorum şeytan böylesi mübarek bir olaya el atmadan durur mu? İmanının yarısı ne demek biraz bunu anlıyor muyuz?
Tamam tamam devam edelim. Krediler çekildi ev döşendi ve daha sonra düğün.
Şimdi öncelikle eskiden babalar yada anneler kızına eşini alttan almasını,eşine hürmet göstermesi gibi bazı durumları altın nasihatler şeklinde yaparlardı. Durum Günümüzde nasıl peki?

- Aman haaa, kızım sakın kendini ezdirme!
- Altta kalma,üstün olmayı bil!
- O bir söylerse iki söyle vs.vs.

Öncelikle büyüklerime şunu söylemek istiyorum lütfen sakin olun. Kızınız savaşa çıkmıyor ve onu savaşa hazırlamıyorsunuz.
Hiçbir şey bilmeyen kıza bunları söylediğinde ne olur? Aynennnn uygular.
Yuvayı dişi kuş yapar sözünü ben buralara kadar dayandırıyorum. Bir taraf ateş iken diğer tarafın su olması gerektiğini benden daha iyi bilirsiniz ama ne yazık ki yıllardır evli olan insanların telkinleri bunlar...
Yığınla borç yapıldı ve evlenen çocuk ömrünü borç ödemek ile geçirecek.
Şimdi kardeşler duruma bi erkek tarafından bakmak istiyorum.
Belki de korkuyordu ama yine de hadis-i şerife nail olmak için,yuva kurmak için, hayatını düzene sokmak için evlenmek istedi.
Önünde Yığınla borç ile karşılaştı. Belki de daha önce hiç sorumluluk almamıştı ve belki de aile nasıl geçinir yeni öğrenecekti.
Ama tüm bunları görmeden sadece kızımız gelen misafirlere hava atsın diye tüm borca değdi değil mi? 
Kusura bakmayın ama bunları yaptıktan sonra neden daha 4.ayını bitirmeden boşanma kararı alınıyor diye düşünmeyeceksiniz. Neden yeni evli oldukları halde her gece kavga ettiklerini sorgulamayacaksınız.
Zaten kredi gibi büyük bir harama imza atarak girildi o eve,nasıl bir hayr bekliyorduk ki?

Evlilik neydi biz unuttuk...
Eş olmak neydi biz unuttuk...
Allah rızasını gözetmek neydi biz unuttuk...
Biz çok şeyi unuttuk ama en çokta insan olduğumuzu unuttuk...

Fani bir dünyada yaşarken bu kadar buraya meyletmemiz çok kanıma dokunuyor.
Gelinin kolunda 10 tane bilezik oldu masAllah ne kadar da güzel!!!
Fakat o esnada eşi borç ödeyecek diye gece gündüz çırpınıyor.
Ama olsun canım yine de eve gelenler öyle kızı görünce gözleri kalıyor herkes onların ne kadar güzel evliliği olduğundan bahsediyor.
Kardeşler, ben dediğim gibi evli değilim ama vallahi gördükçe korkuyorum.
6lı tabak olmaz,kesinlikle 24lü olmalı.
Namaz dahi kılınmayan eve 10 tane seccade diye şart koşuluyor çeyizde.
Ah o çeyiz! aslında neler kullanılmıyor da sırf gelenlere gösterilecek diye 30 tane aldırılıyor hepsinden.
Bu yazıyı kimler okur bilemiyorum. Belki benim gibi bekarlar,belki de evli olanlar yada evlilik yolunda olanlar.
Kalkıp nasihat verecek durumda elbette değilim fakat evliliği kolaylaştırın.
Büyükler örf,adet diye diye çok şey istiyor biliyorum ama ne olur o evde eşin ile sen yaşayacaksın bunu gör ve o şekilde karar ver. Sen gündüz çeşitli sunumlar ile masa hazırlayıp hava atarken eşin akşam perişan geldiğinde ona bakıp vicdan azabı çekmiyorsan.... o da tabi Allah ile sana kalmış.

Bakın bilmiyor olabiliriz ama öğrenmek zorundayız. Özellikle hanım kardeşlerime seslenmek istiyorum sizler bir nesil yetiştiriyorsunuz bilmek zorundasınız, bilmiyorsanız araştırmak öğrenmek zorundasınız.
Ahh keşke kadınlar ne kadar kutsal bir vazifeleri olduklarını idrak etselerdi de bugün bu nesil böyle olmasaydı.
Çocukları kreşlere verip Allahı bilen biri mi onlara bakıyor yoksa  bilmeyen mi düşüncesi olmadan yaşıyoruz... Daha sonra bu çocuk neden böyle oldu diye de yakınıp duruyoruz.
Anneydi ilk mektep,anneydi ilk hoca.
Herkesin annesi donanımlı olacak ve kızına birşeyler verecek diye bişey yok yani olsa çokta güzel olurdu ama yoksa ne yapacak bu kız?
Kendi kendini eğitecek,önce Allahtan yardım isteyecek sonra okuyacak,dinleyecek, araştıracak...
Ailesine bakacak,ne doğru ne yanlış analiz edecek. Vallahi kardeşler bilmek zorundayız. Bizler Fatihlere,Musalara talip olmalıyız o şekilde çocuk yetiştirmek için gayet  vermeliyiz. Bizim en büyük hedefimiz ümmete evlat yetiştirmek olmalı.
Fakat günümüzde ne yazık ki sunumlara verilen değer dine verilmiyor. İlim öğrenmeye verilmiyor.
Bilinçli olmayan bir kadından Bilinçli bir çocuk beklemek tuhaf olacaktır zaten.
Evet zalimden Âlim,Âlimden de zalim olur biliyoruz fakat istisnalardan ziyade olanı konuşmak bizi sonuca götürecek.
Bizler çocukları uyusun diye sallayan anneler yerine bilinçlensin diye uykusuz kalan anneler olmaya talip olmalıyız.
Dert edindiğim bir mesele ve ne yazık ki bu konu her geçen gün daha da beter hale geliyor. Cinsiyet partileri de çıktı yani o akımı ilk gördüğüm de inanmamıştım fakat artık o kadar çok oldu ki çok normal bir kavram haline geldi.
Alıştırılıyoruz yavaş yavaş herşeye farkettiniz mi?
Lütfen kardeşler uyuyan değil,uyanık olan, bilinçli olan Müslümanlar olalım. Vallahi batıl durmuyor ve ilerliyor. Biz acaba bilmediğimiz kaç şeyi onlardan almışız da haberimiz yok.
Başta da dediğim gibi evli değilim,evlilik yolunda da değilim ama gerçekten artık 1 kişi bile  farketse ve geri dönse yapılan yanlıştan yeterlidir benim için.
Birbirimize çok dua edelim çünkü gerçekten öyle bir durumdayız ki helalimiz bile haram oldu.
Dua eder,dua beklerim

Sevgi ve merhamet ile kalın
SELAMETLE...

İman power
İman power

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

6 yorum:

  1. spama düşüyor arada yorumlarımız, bir kontrol etsene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeettt baktım ama Google ile alakalıymış maalesef.

      Sil
  2. Evlendik her şeyin en uygununu aldığım halde o kadar çok borç ödedik ki. Aile çok önemliymiş. Evlilik iki kişi arasında olmuyor malesef. Bazıları sadece büyütüyor diye anne ve baba olduklarini sanıyorlar. Oysa anne babalık ölene kadar devam ediyor. Bu konularda çok dertliyim 🤭 neyse merhaba diyim en iyisi ben 🥰

    YanıtlaSil
  3. Selamün Aleyküm.
    Yazınızı okudum. Farkındalığınız için teşekkürler.
    Belki okumuş olabilirsiniz fakat yine de paylaşayım. Doğan Cüceloğlu'nun Evlenmeden Önce adlı kitabını tavsiye ederim. Temel olarak korku kültüründe ve değer kültüründe yetişen bireyler üzerinden algıların ve davranışların nasıl şekillendiğini aktarıyor. Genel olarak sizin de bahsettiğiniz insan ve sosyal ilişkilere değiniyor.

    YanıtlaSil